FAQS

Veelgestelde vragen

IK HEB EEN VRAAG BIJ HET AFRONDEN VAN MIJN ONLINE AANKOOP?

Beste klant, 

We merken dat er soms wel wat onduidelijkheden zijn bij het invullen van de stappen bij het afronden van uw online bestelling. Om het iets makkelijker te maken voor u hebben we hieronder even enkele nota's gemaakt : 

  • Als er gevraagd wordt het 'verzendadres' in te vullen. Dan vult u het adres in waar dat u wenst dat het artikel wordt afgeleverd. 

  • Als er gevraagd wordt het 'facturatieadres' in te vullen. Dan vult u uw eigen adres in. Dit wordt gevraagd aangezien dit vereist wordt om een online bestelling af te ronden. ​

Indien dit niet duidelijk is en u nog een vraag heeft bij het plaatsen van uw bestelling, mag u ons gerust contacteren op het nummer 016/ 58 10 98. ​

KAN IK EEN ITEM ONLINE AANKOPEN EN ZELF OPHALEN IN DE WINKEL?

U heeft een bestelling gedaan voor een artikel op de website, maar haalt dit liever zelf op? Dit is geen enkel probleem! Bij het afsluiten van uw winkelmandje kan u ook aanduiden voor 'ophaling in de winkel'. Wij verwerken uw order zoals gewoonlijk en u zal de eerstvolgende dag ,na het plaatsen van uw bestelling, uw artikel kunnen ophalen. Indien u uw artikel wenst op te halen op een andere datum, gelieve dit dan in het vakje 'voeg opmerking toe' te vermelden. Dan kunnen we hier tijdig rekening mee houden.

IK WENS VAN MIJN BESTELLING EEN FACTUUR TE ONTVANGEN ?

U plaatste een bestelling via onze website en wenst hier een factuur van te ontvangen?  U kan steeds voor elke aankoop die u online doet een factuur ontvangen. U dient dan bij het afronden van uw bestelling in uw winkelmandje te kikken op 'voeg een opmerking toe'. Hier zet u alle gegevens nodig om een factuur op te maken.

Dit zijn : 

  • Naam of bedrijfsnaam op wie het factuur mag komen. 

  • Een adres.

  • Een e-mailadres naar waar het factuur verstuurd mag worden. 

  • Het BTW-nummer. 

  • Een telefoonnummer. 

Zodra wij uw bestelling ontvangen krijgen wij ook al deze informatie en zullen we overgaan tot het opsturen van uw factuur. ​

! Opgelet, indien u het factuur niet meteen terugvind kijkt u best eens in de SPAM mailbox. We merken dat onze facturen daar geregeld wel eens terechtkomen. Zeker bij G-mail of hotmailaccounts ! 

IK HEB MIJN BESTELLING NOG NIET ONTVANGEN, WAT NU?

U heeft een bestelling geplaatst op onze webshop en deze is na 2 dagen nog steeds niet geleverd. 


Het gebeurd wel eens dat we een bestelling willen leveren maar dat de ontvanger niet thuis is op het moment van levering. Indien dit het geval is zullen wij altijd het boeket zonder extra kosten een tweede keer aanbieden. Indien dit nog steeds niet succesvol is, zullen we proberen de ontvanger telefonisch te contacteren om een moment van levering af te spreken. Het is daarom steeds belangrijk een telefoonnummer toe te voegen bij het plaatsen van uw bestelling. 

U heeft een bestelling geplaatst op zaterdagnamiddag/avond. Indien u op zaterdagavond of zaterdagnamiddag een bestelling plaatst zonder ons te contacteren, zal uw levering automatisch opschuiven naar de eerstvolgende leveringsdag, namelijk dinsdag. Aangezien we op zondag en maandag gesloten zijn en dus ook geen leveringen doen. Als u dit wenst te voorkomen, neemt u best (op zaterdag) telefonisch contact met ons op via 016/58 10 98. Wij zullen dan met u bekijken wat haalbaar is om uw levering toch nog zaterdag te kunnen laten plaatsvinden. 

Indien u na 2 dagen uw bestelling nog niet hebt ontvangen tijdens de normale werkweek (di-za), belt u best eens naar onze winkel op het nummer 016/ 58 10 98. Wij helpen u dan graag verder om het uit te zoeken. 

WAT IS ONS RETURN AND REFUND POLICY?

Beste klant, Hieronder vind u een uitgebreide uitleg over ons return and refund beleid. 

Indien u niet tevreden bent met uw aankoop kunt u beroep doen op onze return and refund policy.

  • Indien het item dat u bestelde niet voldoet aan uw verwachtingen en u had dit graag geruild of gewijzigd hebben wij hier uiteraard alle begrip voor. Items zijn te ruilen binnen de 7 dagen na levering, met uitzondering van verse bloemen en planten. De items kunnen dan terug opgehaald worden of u kan het item zelf binnenbrengen in één van onze winkels. U zal voor dit bedrag dan een ander item mogen uitzoeken in de winkel of op onze webshop. 


  • Indien u graag een volledige refund wenst van uw artikel. Kan u best een e-mail sturen naar info@mirte.be met in bijlage uw ordernummer. Zo kunnen we een moment afspreken van ophaling van het artikel, tenzij u het graag zelf terugbrengt naar een fysieke winkel. Alsook overgaan tot het refunden van het bedrag dat u reeds betaalde. Voor een volledige refund telt ook de termijn van 7 dagen na aankoop van het product. Weer met uitzondering van verse bloemen en planten. 

Verse bloemen of planten worden nooit gewisseld of gerefund. Onafhankelijk van de termijn. 

HOE WERKT ONZE LEVERINGSDIENST?

  • Bij het plaatsen van jou bestelling kan je zelf altijd een gewenste leverdatum aanduiden. Indien dit niet aangeduid wordt zal uw bestelling ten vroegste de eerstvolgende dag geleverd worden. Indien u toch last minute een bestelling zou willen plaatsen voor levering diezelfde dag, neemt u best even contact met ons op zodat we samen kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn. Dit kan via telefoon op het nummer 016 58 10 98 of via e-mail op info@mirte.be.


  • We leveren uw bestellingen van dinsdag tot zaterdag. Elke dag leveren we tussen 12u en 21u. Indien u uw levering graag voor 12u ontvangt, gelieve dit dan in de opmerkingen te vermelden zodat we hiervan tijdig op de hoogte zijn. We leveren niet op feestdagen. Leveringen in de buurtgemeenten van Leuven zijn mogelijk, er wordt een servicekost aangerekend van 7,50 euro per bestelling.


  • We leveren in volgende buurtgemeenten : Leuven, Heverlee, Kessel-lo, Herent, Winksele, Veltem, Kortenberg, Meerbeek, Erps Kwerps, Everberg, Bertem, Leefdaal, Korbeek-Dijle, Blanden, Oud-Heverlee, Sint-Joris-Weert, Bierbeek, Opvelp, Korbeek-lo, Boutersem, Lubbeek, Linden, Binkom, Pellenberg, Wilsele, Wijgmaal, Rotselaar, Holsbeek, Nieuwrode, Tielt-Winge, Sint-Joris-Winge.

  • Facebook
  • Instagram

©2020 by MIRTE.